Synpunkter och klagomål
Använd den här e-tjänsten för att lämna synpunkter eller klagomål på kommunens verksamheter och de tjänster som kommunen utför.
Felanmälan
Är det en felanmälan kring exempelvis anmälan om övergivna fordon, hål i gatan eller synpunkter på snöröjningen? Använd någon av de e-tjänster som finns på https://sjalvservice.ockelbo.se
Offentlighet och sekretess
Alla synpunkter och klagomål som kommer in till kommunen är allmänna handlingar och kan komma att lämnas ut vid begäran. Kommunen följer gällande offentlighets- och sekretesslagstiftning.
Återkoppling
Du kan välja att framföra dina synpunkter eller klagomål anonymt. Om du vill att kommunen ska återkomma till dig med ett svar anger du ditt namn och din e-postadress i e-tjänsten. Läs då nedan om hur Ockelbo kommun hanterar dina personuppgifter.
Personuppgifter som behandlas
- Namn
- E-postadress
Ändamålet med behandlingen
Vid handläggningen av ditt ärende registreras och behandlas de personuppgifter som framgår av informationen ovan. Behandlingen sker i det ärendehanteringssystem som verksamheten använder för handläggning av ditt ärende.
Rättslig grund för behandlingen
En arbetsuppgift av allmänt intresse ska kunna utföras
Lagringstid
För evigt
Övrigt om lagringstid
Läs mer om behandling av personuppgifter under Personuppgifter i menyn ovan.
Lämna klagomål på personuppgiftshantering
Om du önskar använda dig av dina rättigheter enligt Dataskyddsförordningen kan du skicka e-post till dataskyddsombud@gavle.se. Du kan även ringa Gävle kommuns kundtjänst på 026-17 80 00 och fråga efter Dataskyddsombudet.
Personuppgiftsansvarig
Kommunstyrelsen
kommun@ockelbo.se
Ockelbo kommun
kommun@ockelbo.se
0297-555 00